<3

Appropå alla hjärtans dag. Jag har blandade tankar kring denna dag. Ett kommersiellt jippo som affärerna hittat på för att tjäna pengar, visst, men det ändå fint att i alla lägen uppmärksamma kärlek tycker jag. Sen kan ju vissa kanske tycka att det är en dag för den ospontane som måste bli påmind om att vara romantisk och är det så, så tycker jag att det är tråkigt. Tycker man om någon så är egentligen alla dagar alla hjärtans dag och det ska inte behöva bli den 14 februari för att man ska visa det.

Jag ser alla hjärtans dag som en kompletterande dag för ömhetsbetygelser om man vill, ingen ska behöva känna ett tvång att lägga pengar på nallar och hjärtan och annat krimskrams bara för att det är den 14 februari. Men vill man så får man. Det viktiga är att inte glömma bort att det är kärlek det handlar om, en kärlek som förhoppningsvis finns där alla dagar om året och inte bara en enda dag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback