Stora planer och söta saker

Idag när jag slutade jobbet hade jag stora planer. Jag skulle cykla mitt på dan och sen träna zumba på kvällen. Jag skulle bara sova först eftersom jag hoppat upp vid 03.30

När jag vaknade vid 13-tiden igen var jag en zombie, med undantaget att vara sugen på att äta upp folks hjärnor.

Det brukar gå över men jag fick lixom ingen fart på mig själv, istället satt jag och smidde stora planer (återigen dessa stora planer) för mitt liv. Blev inte ett dugg klokare eller mer träningspepp av det och kilade ner på närmsta second handbutik istället.

Där drog jag runt i nån timme och fyndade en svampkorg (picnickorg? fruktkorg? förvaringskorg?), några tallrikar, ljusstakar och andra porslinsgrejor som jag planerar att använda i mitt nästa pysselprojekt.

Men det roligaste som jag hittade var en gammal lyckoslanten från 1943 och Idun, ett gammalt kvinnomagasin från 1920. Kolla in reklamerna, man blir ju nästan tårögd.


Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med tidningarna, men det kommer nog tids nog.

Har fått höra att jag borde läsa Idun från pärm till pärm. Hmpf.
Får se hur det blir med den saken, får jag säga det själv så drar jag redan lite väl mycket åt husmorshållet. Kolla bara in tjälknölen jag gjorde idag.


(OK, det e skitenkelt och sköter sig själv i ugnen, men säg det inte till nån)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback