Jag har en tidsmaskin i mitt kök

Dessa tidiga mornar...det verkar vara då jag har mest inspiration för att blogga.
Imorse ringde klockan vid kvart i fem och en stund senare kom taxin och hämtade mig.

Nu sitter jag på tåget, hade tänkt passa på att sova lite till men kroppen verkar vara inställd på det motsatta. Får väl helt enkelt ta en powernap när jag kommit hem till Björkvik.

Jag dricker portugisiskt te, det smakar surf. Jag längtar lite. Efter värme. Efter vågor. Efter äventyr.

Det är egentligen häftigt hur man förknippar smaker och lukter med vissa specifika minnen. Min tehylla är världens bästa tidsmaskin.

Mitt marockanska te tar mig direkt till en galen taxiresa som jag inte visste hur det skulle sluta, till avslappnade dagar, sköna vågor och världens godaste pannkakor.

Mitt coca-te tar mig direkt till höga höjder i Peru, storslagen miljö, äventyr, gulliga människor och ulliga djur.

Lilla glasburken med Kustfägring tar mig tillbaka till studenttiden i Kalmar, kyliga morgonpromenader runt slottet och utflykter till Öland.

Liptons Forest fruit dricker jag knappt, det räcker med att se förpackningen. Den andas väldig nostalgi och högstade/gymnasietid. Det intogs i diverse kompisars kök med alldeles för många sockerbitar samtidigt som vi antagligen diskuterade världsavgörande saker såsom killar, kläder och musik.




Kommentarer
Postat av: ma

Morgonstund har guld.......



Roligt att få hem dig ett litet tag vännen!

2011-10-21 @ 07:37:17
Postat av: Anna

fint skrivet och så sant. såg ditt meddelande nu, läste det nog i sömnen :) men ja, vi måste resa snart igen!!

2011-10-21 @ 13:32:37
Postat av: Hanna

Nästa gång jag hälsar på ska jag dricka Coca-te, bara för att. :)

2011-10-23 @ 13:10:45
Postat av: Anna H

skriv mer baby!

2011-10-27 @ 09:42:17
Postat av: Rebecca

Hanna, lätt att vi dricker coca nästa gång du kommer hit :)

2011-10-28 @ 07:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback