Randigt är det nya blommiga

Sikken helg i Linköping! Den innehöll alla komponenter för en lyckad helg, finfint sällskap, massa god mat, mycket skratt,  hyfsat väder och lite shopping.

Det är fantastiskt rolig att träffa Ann, vi är så lika på många sätt och jag får alltid så mycket positiv energi när jag umgås med henne. Sen är hon klok. Hon säger att jag tänker för mycket och att jag borde känna istället. Känna efter vad kroppen och magkänslan säger för på det kommer man långt.

Och att man ska leva i nuet. Och är det något i nuet som man mår dåligt över eller som stressar en med så ska man fundera över om det är något som man faktiskt kan ändra på. Ligger det i ens händer så ska man ta tag i det på en gång, annars ska man släppa det eftersom det ändå inte hjälper att gå och tänka på det.

Så enkelt och så svårt.

Förutom långa samtal hann vi med en kanontrevlig Valborgsmässoafton med grillning och 90-talsnostalgi.
Den här spotifylistan gick varm och ledde till en spontan musiktävling. Gissa vem som vann? Man ska inte underskatta absolute hits och yabba dabba dance-skivorna alltså :) Men det går ju lätt att konstatera att om man skulle man ha en hit på 90-talet så skulle man satsa på en powerballad.

När det gäller shoppingen så är randigt det nya blommiga. Efter att bara ha köpt blommiga grejor den senaste tiden så blev tre av fyra inköpta plagg i lördags randiga. Och sen en somrig hatt på det. Nu ska bara sommarvärmen komma tillbaka :D



Efter helgen känner jag mig otroligt harmonisk, rofylld, glad och har en massa ny energi.

Idag är det utbildning på schemat. Sjukt roligt. Det säger känslan i kroppen :D


Kommentarer
Postat av: Anna H

hon verkar klok hon där Ann. I övrigt är du sötare än sötast i din hatt :)

2011-05-02 @ 14:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback