Mördare och kamikazefiskar

Häromdagen hittade jag Lasse bakom pumpen i akvariet, för en stund så trodde jag att han hade gått samma öde till mötes som Olle. Men sen såg jag att han låg där och kippade så jag släppte ut honom, han simmade till synes oberörd iväg och tuggade glatt i sig av den mat jag just släppt ner i akvariet.

Igår saknades han igen. Återigen hittade jag honom bakom pumpen. Stendöd.

Vad är det med mina fiskar? Är de kamikazepiloter eller går det en mördare lös i akvariet? Av de tre herrarna finns numera bara en i livet. Lasse och Olle har simmat vidare medan Bosse numera regerar ensam. Kanske har han tvingat in dem bakom pumpen under pistolhot? Kanske var de sista orden de hörde "det här akvariet är inte stort nog för oss båda".

Ingen vet vad som händer i akvariet när jag inte ser. Det började lite oskyldigt med att de norpade glass i frysen, nästa gång ska jag ta det som ett varningstecken. Det kan ha varit vägen in på brottets bana.

Kommentarer
Postat av: Anna H

jag har alltid fått lite dåliga vibbar av Bosse. Akta dig, snart kanske inte akvariet är nog...

Postat av: Anna H

Jag har alltid fått lite dåliga vibbar av Bosse. Akta dig, snart kanske akvariet inte räcker...

2011-05-23 @ 22:20:58
URL: http://makemydreams.blogg.se/
Postat av: ma





Mystiskt!



Fanns det inga fotspår i frysen som du kan gå vidare med...

2011-05-24 @ 07:50:44
Postat av: Bosse

Du kommer aldrig kunna bevisa någonting och du gör rätt i att inte lägga din söta näsa i blöt mer i den här fisksoppan!

2011-05-24 @ 17:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback