Say cheeeeeeesyyyy!

Jag vet att jag med jämna mellanrum tjatar om musikens betydelse i livet.
Kan bara inte låta bli. Den gör mig glad och den får mig att gråta. Men långt ifrån all musik.
Jag har lite småsvårt för schlager och låtar med banala och rent ut sagt skittexter. Ofta går dessa två fenomen dessutom hand i hand. Nödrim är nått som flitigt används.
Linda Bengtzings låtar är väl ett typexempel.

MEN ibland fastnar även jag för låtar som är lite cheesy. Sarah Dawn Finers
Kärleksvisan till exempel. Tycker den är väldigt fin faktiskt. Stråkarna och pianot gör nog sitt men jag gillar texten oxå, rim och allt.

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.

Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har
och låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker.
Du betyder allt för mig.
Var inte rädd, jag står bredvid dig
för du betyder allt för mig.

Det är nästan så jag har en liten tår i ena ögonvrån. Ja, jisses. Undrar hur många bröllop denna använts på?

Kommentarer
Postat av: Anna

fin låt! fan rebecca, jag ville vara med dig ikväll, inte var sjuk!

2011-03-30 @ 16:48:56
Postat av: Mia

På mitt...till exempel:)

2011-03-31 @ 12:08:16
Postat av: Rebecca

Haha...just det Sean sjöng ju :P jisses, ja jag tyckte väl att den kändes bekant. Snacka om att jag måste ha haft mkt i huvudet...

2011-03-31 @ 12:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback