Livet...

Att sitta på hästryggen och gunga fram i sakta mak. Det är livskvalitet. Att se naturen vakna till liv efter en lång vinterdvala. Det är livskvalitet.
Att höra fåglarna kvittra i takt med hovtramp i gruset. Det är livskvalitet. Att känna solens värme i ansiktet och doften av lera. Det är livskvalitet.

Fan vad glad jag är att jag äntligen har bil och kan ta mig ut till stallet. Att jag får rida nästan hur mycket jag vill gör mig mer än glad.

Att rida är så mkt mer än ett fritidsintresse. Det är motion, avslappning, kärlek och terapi på en och samma gång. Jag tror vi skulle ha mindre stressrelaterade sjukdomar om alla fick ta sig en ridtur då och då.

Det är sånna här dagar man inser vad som är viktigt i livet. För mig är det djur och natur. Även om jobbet är en stor del av mig skulle jag byta bort det mot dessa saker vilken dag som helst om det bara gick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback