I väntan på vadå?

Ibland känns det som att jag går i väntans tider. En rastlös känsla dansar runt i kroppen och jag bara går och väntar på att nått ska hända. Men vad är det egentligen jag väntar på? Jag kan gå runt och småle och känna att nu, nu händer det snart. Men vad är det jag tror ska hända snart? Blir sjukt frustrerad.

Tror jag får den här känslan när livet rullar på och jag inte har några klart uppsatta mål och något att fokusera på. Det gör mig tokig. Jag har ju nästan alltid varit på väg nånstans och nu är jag plötsligt en del av det vanliga vardagslivet.

Dagens funderare. Hur gör alla andra? Vad är mitt nästa mål? Och vad faaan är det jag egentligen går och väntar på? Livet sker nu, jag borde leva det istället för att gå och vänta på nått som jag inte vet vad det är.


I can't be losing sleep over this, no, I can't
And now I cannot stop pacing
Give me a few hours, I'll have this all sorted out
If my mind would just stop racing

'Cause I cannot stand still
I can't be this unsturdy
This cannot be happening

This is over my head but underneath my feet
'Cause by tomorrow morning I'll have this thing beat
And everything will be back to the way that it was
I wish that it was just that easy

'Cause I'm waiting for tonight
Then waiting for tomorrow
And I'm somewhere in between

What is real and just a dream...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback