Fanmail

Jag blev helt varm i hjärtat när jag nyss öppnade jobbmailen och finner ord som dessa från en av lärarna som jobbade på skolan jag gjorde inslag om igår.

Saxat:
Vill tacka för att du kom, Jag tycker att du gjorde allt så bra, att du gjorde ett bra jobb helt enkelt. Tycker att du var bra på att bemöta barnen. Förutom det så tyckte jag att du var en trevlig o prick som inspirerade mig och gjorde min dag mer intressant och spännande.

Hur glad blir man inte av att läsa det här då? Det händer ibland att människor hör av sig för att kommentera jobb man gjort. Men det hör inte till vanligheterna.

Därför vill jag uppmana er att bli bättre på det här.
Ja, inte skicka mail till mig alltså. Om ni inte vill. Förstås.
Men att faktiskt dra iväg ett mail eller sms till nån ni tycker har gjort nått bra. Eller nån ni tänkt extra mycket på. Eller till nån som ni är glada över att ni har i ert liv.

Kan fortsätta räkna upp exempel i all evighet men jag tror ni fattar grejen... Det behöver ju faktiskt inte ta mer än 2 minuter och det kommer garanterat göra den andre personens dag.

Snart ska jag dra på mina rosa gummistövlar och bege mig till tunnelbygget i Hallandsås. Från dem kommer jag garanterat inte få ett tackmail. Men först ska jag hoppa ur pyjamasen. Som oxå är rosa. Jag som trodde att min färg var blå. Vad diggar ni morgonfrillan föressten?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback