Vissa dagar...

Det känns som att idag aldrig tar slut. Eller jo..det är ju faktiskt bara några sekunder kvar. Men ni vet hur det kan vara ibland.

Hade planerat att jag skulle hinna så mycket, träning, tvätt, åka iväg och köpa symaskin, färg och lite andra roliga grejor.

Jag hann träningen och halva tvätten. Vad som hände sen?
Doris. Min nya bil alltså...
När jag satte mig i bilen behagade den lilla damen inte att starta. Jag kunde inte annat än skratta. Vad annars ska man göra? Känns som att jag jinxat det där med bilar. Jag höll tummarna för att det var batteriet, var inte så sugen på att byta ännu en startmotor. Så kul är det faktiskt inte att lägga pengar på bildelar även om man skulle kunna tro att jag gillart.

Leeloo, min egna lilla ängel, kom farandes med en batteristartare som inte alls fungerade. Men så tur för mig så hade Leeloos möte skjutits upp en timme så han hann åka med mig till biltema. I kassan fungerade inte kortet. Gissa vem som fick betala?

Hur som helst så är Doris återigen pigg och kry och redo för vår roadtrip norröver imorrn.

Idag har jag även hunnit leka hockeyreporter. Det var skoj, jag gillar att göra sportinslag, även om det alltid är lite svårt att filma sport.
Höjdpunkten var när polisen räddade mig och kom och hämtade en full kille som hängt efter mig ett tag. Han började småprata och berättade att han hade tjej men att det var svårt med kärlek. Jag höll med honom och återgick till min kamera. Men sen skulle han helt plötsligt krama mig och följde efter mig runt hela arenan trots att jag var rätt dryg.

Sen tyckte han att jag var charmig. Herregud, vad gör alkohol med folk? Sociala koder = borta med vinden. Men måste säga att det var lite oväntat att bli uppraggad på en hockeymatch, fördelen med det var ju att jag slapp skaka av mig killen själv. Tack, tack farbror blåbär :)

Nu ska jag packa inför en goe helg hemma i Vittorp. Frukostpaus blir det antagligen i Linköping med Daniel. Skoj :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback