30 dagar - 30 inlägg

Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Min nuvarande kärlek
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Det obehagligaste som hänt
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

----

En vårdag när jag var 13-14 år red jag tillsammans med en annan tjej i samma ålder. Vi hade båda just börjat med distansridning och hade bestämt att vi skulle rida från hennes gård till vår gård, en ritt på ungefär två mil. Vi kände inte varandra speciellt bra och i efterhand visade det sig att jag trott att hon var äldre än mig och mer världsvan medans hon trodde att jag var lite snobbig. Uppfattningar som vi senare förstod rimmade illa med verkligheten.
Medan vi red på våra hästar som av en slump såg nästan exakt likadana ut förutom att hennes var lite rosa på mulen lärde vi känna varandra bättre och bestämde att hon skulle sova över hos mig.

När vi kommit fram på kvällen, pysslat om våra hästar, ätit och duschat tog vi en promenad ut på en granodling. Solen började gå ner och vi satte oss bland granarna och pratade. Det var fortfarande ganska kallt om kvällarna och kylan stod som rökmoln ur munnarna. Där satt vi tills farbror frost dragit sin mantel över marken och solen gått ner bakom träden. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och från att ha varit bekanta blev vi i den stunden på granodlingen vänner. Bästa vänner. Det höll i sig i nästan tio år. Det är en vänskap jag kan sakna ibland.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina minnen!

2011-02-21 @ 11:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback