punk´d

Imorse när jag skulle mata fiskarna så såg jag bara Lasse och Bosse. Och de var ovanligt stilla. Olle såg jag däremot inte skymten av...

När jag tittade närmre såg jag att han låg och guppade på sidan precis vid pumpen. "Åh nej, bara jag inte matat ihjäl honom" tänkte jag direkt. För igår slängde jag i lite extra mat eftersom jag varit borta över helgen.

Jag gick och hämtade håven för att fiska upp honom och ge honom en ärofylld sista stund. Tänkte sjunga havet är djupt och skicka honom med toaexpress till fiskhimlen.

Men när jag skulle lyfta upp honom, blinkade han till och simmade iväg. Lasse och Bosse kiknade av skratt. Lymlar. Nog för att jag gillar pranks, men man skämtar inte om döden. Inte okej grabbar. Inte okej.

Nu är det snart slut på påsklovet. Klockan 14.00 för att vara exakt. Sista lediga kvällen slutade kanonhärligt...picknick vid havet medans solen bjöd på det skådespel som jag aldrig tröttnar på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback