Livet på landet

När jag kom in från morgonpromenaden och skulle duscha så hade strömmen gått. Pappa försökte byta säkringar men inget funkade och sen var han tvungen att kila eftersom han skulle iväg till en ridlektion.

Och jag har ju inte tid och sitta här hela dan och gick ner i köket och muttrade lite för mamma. Hon sa att det faktiskt finns en duschspilta i stallet med varmvatten.

Sagt och gjort, iförd handduk och foppatofflor traskade jag upp och duschade där.
Det kändes lite knäppt att stå där helt näck när vem som helst kan traska in. Men vad gör man?

Precis när jag var klar så hörde jag att nån kom in i stallet. Det var de andra hästägarna som hyr boxplatser i mamma och pappas stall. De fick sig ett gott skratt när de såg mig ståendes där i handduk. Men det bjuder jag på.

Nu luktar jag en blandning av järn och duschcreme, men är iaf ren :)



Nu lämnar jag landet för denna gång och åker hem till stan där allt nästan fungerar tråkigt perfekt.

Kommentarer
Postat av: Anna H

Så hade jag också gjort, haha, vi är så lika <3

2011-04-26 @ 10:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback