En hälsning till alla små och stora idioter

Mina vänner betyder allt för mig och jag gillar inte när folk gör dem illa.
Att slänga sig in i saker och sen kasta sig ur dem lika kvickt. Det finns ett ord som kan sammanfatta sånt beteende. Pajaser. Winnerbäck beskriver det väldigt bra i en av sina låtar. Idiot heter den passande nog.

Du sprang så fort du kunde  för att hinna få ett lyft igen.
Du kvittade all din trygghet mot en kick som inte hjälpt dig än.
Du ville bryta isen.
Men du klarade inte krisen.
Det vet du, men det tar emot.
Du kanske borde tänkt på hur du mår.
Du kanske borde tänkt på hur det går.
Du kanske borde tänkt på konsekvensen, mer än kicken, idiot.

Så nu står du på din topp och ingen bryr sig om din egotripp.
Du fick ditt lilla lyft och hänger upp ditt lilla tidningsklipp.
Va kul, att det gick vägen, du som varit så benägen.
Men vem är det som du tävlar mot?
Vad är det egentligen du vill ha?
Vem är det du vill verka som att va?
Du borde leva livet, men du söker nånting annat, idiot!

Det här är nog alla nångång kan behöva tänka på. Jag har även jag gjort korkade saker. Och de kommer som ett brev på posten. Konsekvenserna. Och för att vara lite winnerbäckaktig. Tänk om du ångrar dig och sen ångrar dig igen. Jobbig tanke.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du aldrig någon gång kastat dig huvudstupa in i ett förhållande som känns helt rätt? En söt, trevlig och underbar person som du är förälskad i. Det känns som att du äntligen har träffat rätt. Kanske för att du så gärna vill träffa den stora kärleken. Efter 7-8 veckor börjar du grubbla. Men samtidigt uppskattar du personens alla fina egenskaper. Kanske är det bara den inledande starka förälskelsen som mattas av... Eller så kanske det är den stressiga jobbsituationen eller distansförhållandet. Eller så kanske det inte var rätt från början... Jag tycker att det är modigt att kasta sig in i något nytt som känns bra och satsa helhjärtat. Tyvärr kan det bli såhär. Det känns verkligen som att jag är en idiot, en pajas och en clown. Men jag väljer att lyssna till mitt hjärta och inte gå vidare med något som inte känns helt rätt. Då hade jag Verkligen varit en pajas.

2011-04-10 @ 22:33:31
Postat av: Rebecca

Oj, här var det visst nån som kände sig träffad. Kanske skrev jag om dig, eller om nån av de många andra pajaser som går därute. Det finns nämligen en hel bunt. Kanske skrev jag om mig själv? Alla har väl nån gång varit en idiot. Men att nån tog åt sig var ju bra, det visar väl att mitt inlägg satt där det skulle...

2011-04-10 @ 23:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback