Gulliga grannar och fina lisor

Idag när jag satt på jobbet och redigerade ringde min granne Carla "det står lapplisor och tittar på din bil" sa hon med andan i halsen.

"Jävlars faaan" tänkte jag eftersom jag visste att jag parkerat den lite för nära en korsning. Jag sa åt henne att säga till dem att jag kommer hem på bums och snodde åt mig kollegans cykel och trampade hemåt i farande fläng.

Väl i mitt kvarter såg jag dem ståendes i en klunga studerandes en annan bil. "Attans bananer nu har de redan lappat min" tänkte jag.

Men icke, min framruta var ren och när jag kastade mig av cykeln för att flytta den så snabbt som möjligt vände den ena parkeringsvakten sig skrattande om.
Sen sa hon "vad bra att du kom, nu fick du ju lite extra motion du som ska springa vårruset". Woho, känd från tv. Efter det kom hon fram och berättade vad som gällde och sa att det var bra om jag tänkte på det till nästa gång.

Idag har jag totalt omvärderat min syn av lapplisor. De kan ju vara hur gulliga som helst. Och mina grannar är de bästa som finns. Nu sparade jag 400 spänn som jag kan lägga på annat :)
Kanske lägger in dem som en del i min nya cykel jag planerar att köpa. Igår när jag gjorde mitt vårrusinslag så pratade jag och intervjupersonen nämligen om tjejvättern och idag berättade min kollega Martin att han köpt en ny cykel. Nu har jag blivit pepp!

Dags att ta fram macheten och försöka ta mig fram i cykeldjungeln.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dagens skratt och glädjekick! Puss

2011-04-28 @ 20:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback