Fredag, fredag, fredag!


I don't care if Monday's blue
Tuesday's gray and Wednesday too
Thursday I don't care about you
It's Friday, I'm in love

Jag gillar alla dagar men det är nått särskilt med fredagar trots allt.
Och idag är det första april...jisses vad lättlurade jag kommer att bli blåst.

Om vi går tillbaka några år i tiden så hade jag detta datum kommit ner i köket lite trött i mössan, pappa hade suttit där med sin kaffekopp och helt plötsligt utbrustit "titta det står en älg utanför fönstret!". Mitt i rörelsen kom man på vad det var för dag och förbannade sig själv medans pappa satt och gapskrattade på andra sidan. Samma visa varje år.

Media får man också passa sig för. Vissa har lättare skämt än andra. Min kompis Björn råkade för ett par år sen gå på ett skämt som tidningarna hade när vi jobbade på radion tillsammans. Han sände ut den i radions nyhetssändning. Oooops.
Här är mitt bidrag till året.

Och för er som missat att jag ska ladda inför Vårruset i tv. Här kan ni se första avsnittet.

Nu ser jag framemot helgen. Imorrn kommer Anna och då drar vi till Danmark. Men först jobb och lite vin på stan. Det stavas TREVLIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback