Vakna

Viktigt att vakna 02.53 och vara pigg.
Vad gör man då?
Jo, jag sitter och lyssnar på fåglarna som vaknat till liv utanför fönstret. Var det därför jag vaknade månne?

Har suttit och tittat igenom lite av mina gamla blogginlägg, nostalgi big time! Det är galet att något man skrev för 5 år sedan kan kännas som igår. Jag vet precis hur jag tänkte och kände i ögonblicket som jag skrev många av dem.

Vissa inlägg får jag ont i magen av och vissa får mig att småle eller skratta högt. Kalmartiden var fantastisk. Fantastiskt rolig, fantastiskt galen och fantastiskt jobbig i perioder. Jag skulle inte vilja göra om det. Men vill inte ha det ogjort. Men jag är verkligen en annan person idag än den Rebecca som började skriva den här bloggen i december 2005. På både gott och ont gissar jag.

Har återupptäckt en hel del bra musik som jag lyssnade på då som jag fortfarande gillar.
Tack för tipsen "några-år-yngre-Rebecca" din musiksmak håller fortfarande :)
The wallflowers hade jag nästan glömt bort, dumt av mig. Denna och I am a building är några av mina favoritlåtar med dem.



Tänkte även passa på att bjuda på två låtar som jag tror kommer bli mina personliga sommarplågor iår.

Hey soul sister - ukelele låten igenom, behöver jag säga mer för att sommarfeelingen ska komma? En sån låt många kanske inte riktigt vill erkänna att de gillar. Men jag gört! Ibland kan okomplicerat vara bra.




Från och med du - Oskar Linnros har tidigare varit med i Snook och Maskinen men tror ta mig fasen att jag gillar honom bäst när han e ensam. Känns mer äkta på nått sätt.



Sisådär ja! Nu har det börjat ljusna utanför fönstret. Kanske kan jag somna om?
God morgon och g´natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mera tack!

2010-06-22 @ 12:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback