En förtappad själ

I samband med att vårbudgeten kom igår rådde Anders Borg arbetslösa att inte vända på dygnet...
Idag sov jag till halvtvå...är jag en förtappad själ då?

GOT YOU! Tittade du på klockan när inlägget var publicerat?

Igår blev jag officiellt arbetslös...dvs jag gick till arbetsförmedlingen och skrev in mig.
Jag är inte särskilt oroad över att vara arbetslös, det brukar ju ordna sig...alltid UTAN arbetsförmedlinges hjälp.
Men den här gången vill jag kolla möjligheten att få starta-eget-bidrag, jag och Hanna har ju inte startat officiellt än och det vore ju grymme att få lite hjälp på vägen...

Imorse hoppade jag upp klockan sju (Anders skulle ha blivit stolt) och tog en morgonpromenad innan frukost, något som iofs inte är helt ovanligt...sen har jag ringt och fixat med alla obligatoriska papper som måste skickas in. 

Har också försökt få tag på någon på SR som kan svara på upphovsrättsfrågor.
Jag och Hanna har ju klippt ihop varsin presentation till webben på vad vi har gjort i radiosammanhang tidigare....frågan är bara, får vi göra såhär?

Vi vill ju inte att Sveriges Radio ska komma att ta oss i örat innan vi ens hunnit komma igång...

Nu ere lunchtime...idag blire havregrynsgröt till en arbetslös tös. 
För att citera allas vår Pumba:
Slemmigt en mättande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback