konsten att starta ngt eget

Jag var just på visit hos arbetsförmedlingen.
Nej jag har inte blivit kickad från jobbet. Gillar bara att vara ute i god tid. Enligt mig är det värsta som finns att vara arbetslös.
Men men det var inte därför jag var där idag. Jag kolla upp vad som gäller för att få starta-egetbidrag eftersom det är det som är planen efter årsskiftet.

Vet ni vad jag får höra?
Man måste ha varit arbetslös i typ 1,5 år (!) och ingå i något program för att ha möjlighet till det.
Fundering no 1 ursäkta, men om man varit arbetslös så länge och inte lyckats få något som helst arbete på så lång tid så tror jag inte att man är rätt människa att starta nått eget. Tror inte drivkraften finns där. Simple as that.
Fundering no 2, ursäkta men har vi inte just nu blått styre som vill främja småföretagadet? jag blir så trött.

Det är en himla tur att jag och Hanna är så bra att vi kommer klara oss finfint ändå. Men det hade ju absolut underlättat att få en eller annan krona att starta med.

Slutfunderat. Nu lunchtajm.

x.o x.o
Reebs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback