Borat...

...är från kazakstan.
En enda från kazakstan tävlar i puckelpist.
Han har en enda tapper supporter som följer med honom på varenda tävling, frenetiskt viftande med en stor flagga.
Idag och igår har det varit ena riktigt långa utomhusdagar.
Världscupen i puckel gick i Åre för första gången sen 1989.
Självklart skulle det förevigas.
Jag och Matte har nog varit de flitigaste reportrarna i backen. Höjdpunkerna var nog när jag försökte intervjua japanskan som vann och mattias killen från kazakstan som oxå vann (gissa om supportern blev duktigt glad), ingen av dem kunde ett ord engelska.

SVT var självklart på plats, ett stort gäng av gamla duktiga sporträvar.
I pausen passade jag på att sätta mig och lapa lite sol med dem. Där kan man snacka erfarenhet, en av dem hade varit på fem OS och gjort typ 17 melodifestivaler.
Verkar kul o vara sportreporter, de får resa över hela världen. Ska nog banne mig söka sommarjobb på sporten, de söker juh folk. M¨ste bara bli lite sportkunnig först :)

nepp dags att sova. Ut o filma jibb imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback