Nytt år. Blått lår.

Det nya året firades in med buller och bång. 
Eller ja...mest buller. Eller kanske mest bång. Eller kanske snarare ett brak. 
Slog i backen precis vid tolvslaget...
Och ännu en gång när jag va på väg hem, precis när jag gått förbi ett gäng killar. Så gåre när man har halt på fötterna och halt under fötterna.
Faan va de garvade. 
Men men det e sånt man får bjuda på. Häromdan hittade jag ju på att jag haft en crush på Gessle oxå. Bjudbruden.
Snyggt blåmärke har jag på rumpan idag iaf. 
Bara massa nytt folk igår, massa kul. Alla var jätteöppna o pratglada. Jag gillart. 
Galna var de me. Började med att göra en bakpulverbomb i brist på smällare. Slutade med att dra upp samarin och cayennepeppar i näsan. Roliga kort blev det. Ska bara hitta kameran så kommer det upp lite bilder.

Ne nu är det redigering som gäller. Heja heja!

Dagens tjuvlyssnat: 
I korridor på Musikhögskolan, Piteå

En lärare och en student pratar litet förtroligt efter en lektion. Studenten ondgör sig över att kärlek är så besvärligt.

Läraren: Det är med kärlek som med tidningsprenumerationer - om man inte läser varje dag kan man lika gärna köpa lösnummer. Eller läsa grannens!


Så jäkla klockrent sagt. Haha. 

Dagens utmaning: Gå i mina skor en dag utan att trilla...den som lyckas får nått kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback