Nostalgitripp

Att ta en promenix i Åre på kvällen är en något jag verkligen, verkligen tycker om.
Har man jobbat inne hela dagen och det är försent att träna är det en av de grejor jag uppskattar mer än något annat.
Snön dämpar ljudet och det är alldeles tyst.
Man har tid för sina egna tankar. Det är skönt. Blir alltid så lugn samtidigt som kreativiteten sätter fart. Borde alltid ha block och penna med mig.

Gick förbi lägenheten där min bror bodde för 9 år sen (marmottehuset?). Helt plötsligt drogs jag tillbaka till den tiden. För ut ur fönstret ljöd något bekant. Offspring och albumet Americana.
Det vi lyssnade på konstant när vi huserade där...

Med det i huvudet tog jag vägen upp till Tott, det som på den tiden hette Sunwing. Där gick vi på disco och genade på vägen hem rakt ner för backen. Min kompis i DR Martens som var blanka under. Snabbare än taxin. Det var tider det.


Min kamera är knäpp, blev ett rätt roligt kort på min älskade by.
image136

Kommentarer
Postat av: Andy

Snygg bild på Åre!
Ser ut som en skorpion om jag får säga det själv... Röken till höger utgör alltså själva gadden. Skönt att se iaf att du har hjälm på dig när du åker racer. Såg du amerikanen idag? Hemskt det där - hoppas du har hjälmen på också i skidbacken. Det är ett måste!
Kram Andy

2008-01-19 @ 19:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback