Flera nyanser av Reebs

Jag tror att de flesta människor har flera personligheter.
Alltså inte som i att vara schizofren..utan personlighetsdrag.
Flera olika nyanser av en och samma person som lyser olika starkt beroende på tillfälle.

Här är iallafall några av nyanserna i mig

Spontan- denna nyans lyser nog mest hela tiden. Det kan handla om allt ifrån att dra iväg på roadtrip till att slänga iväg ett sms som kanske inte var så genomtänkt. Känner jag starkt för nått så gör jag det. Gillar den spontana sidan för det mesta :)

Blyg- Jo, jag är blyg. Faktiskt. Jag träffar mycket folk i jobbet och ibland är det som att jag får en överdos. Vissa dagar kan det vara jobbigt att springa fram och intervjua folk.
Ofta blir jag även blyg om jag är intresserad av nån. Då blir den livliga, och rappa tjejen jag vanligtvis är rätt tyst. Jag får tunghäfta och tappar allt smart jag vill säga. Så jag skrattar mest bara. Det är en sida jag inte tycker om. Jag vill kunna visa mitt rätta jag...eller att det finns mer.

Seriös- när det gäller vissa saker är jag otroligt seriös. På gott och ont.
Jobbet är en sak. Det är väldigt viktigt för mig och jag vill att det ska bli bra. Om man sen kan har roligt samtidigt som man är seriös så är det optimalt.

Kärlek är en annan sak vissa tycker att jag är för seriös med. Gå med nån med hem på måfå skulle inte hända i min värld. Men låt så vara. Visst man kan inte veta direkt hur mycket man tycker om en person,man måste ju prova. Men jag skulle aldrig kunna playa nån.

Ironisk- Jag är ironisk. Kanske för ofta, mest hela tiden faktiskt. Det är bara att hoppas på att omvärlden fattar det. Annars kan jag nog uppfattas som både dryg, kaxig och självsäker på ett sätt som inte är bra. Jag är ju bara snäll som gillar att retas.

Glad- jag är glad och optimisktisk för det mesta. Det har jag ärvt av min käre far tror jag. Det är väl både fördel och nackdel med det. Blir det inte som man vill blir man kanske dubbelt besviken och faller hårt.
Å andra sidan så har man dubbel så roligt emellan. Att se livet från den ljusa sidan är något jag tror på.

Well....fem nyanser av Reebs var det. Nu gott folk ska jag sova. puss


Kommentarer
Postat av: Gais

Du gillar ju inte att vara sysslolös vet jag med mig, så därför har jag ett tips åt dig under en eventuell kommande ledig stund: läs på lite om vad scizofreni egentligen är =).

Tjolahopp!

2008-01-21 @ 18:18:34
Postat av: Reebs

haha..jag vet att det är när man har en störd verklighetsuppfattning och har svårt att skilja på verklighet och fantasi.
Men...eftersom ordet betyder kluvet sinne och många tror att det innebär personlighetklyvning,jag valde att använda det ordet.
Jag säger som vår käre bild,form och webblärare Mats "fel av mig, fel av mig" :)

2008-01-21 @ 20:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback