På tur

I´m still alive!
Bättre sent än aldrig mina små trogna bloggläsare :)

Idag har vi varit ute på tur, för en dag övergav vi backarna för att insupa lugnet på baksidan av skutan.
Sanna åkte på sina längdskidor medans jag hyrde turskidor.
Det visade sig snabbt att hon dragit det längsta strået. Medans hon lungt trampade upp för alla backar hade jag ett himla bakglid, till min lycka hade vi motlut hela vägen och det resulterade i både ett och annat fult ord.

Planen var först att vi skulle gå runt hela skutan, men efter en stund bestämde vi oss för att hellre ta det lugnt och njuta av det vackra vädret.
Vi tog en långpicnic i en riktig solgryta där det var så varmt att man kunde ta av sig och ligga i sporttopp.
Efter ett par timmar där och betydligt mycket mer färg i ansiktet gav vi oss tillbaka. Det gick undan kan jag berätta, lika mycket bakglid som jag haft uppför backarna hade jag nerför. Trilla gjorde jag rätt många gånger, det är svårt att hålla balansen på turskidor, väldig skillnad mot att åka alpint.


image139
Glad Reebs på väg hemåt.

image140
När det blev för brant och för tätt med träd löser Sanna det med att ta av sig skidorna :)

Vi har haft en riktig toppendag som avslutades med bastu.
Imorrn blire "vanlig" skidåkning.

Just nu ser jag ut som en kräfta i ansiktet...mkt fint. Dags att sova, kommer gå på bums.
puss.


Kommentarer
Postat av: Hulda

Fuck vad mysigt det ser ut. Här i Kina är himmelen grå av all förorening =) Men tempraturen är över 20 varjedag..Solen tittade fram i Onsdags, satt o läste oi parken o sola mig. Kineserna tyckte ja var helt galen o tog kort o varna mig för den otroligt farliga solen..Man kan ju bli solbränd. Ve o fasa !!
puss puss

2008-04-20 @ 05:56:51
Postat av: Gais

Mer blogg för Guds skull!!!

2008-05-07 @ 23:02:45
Postat av: Gais

Har i Quito ar uppstondelsen stor da det gatt en hel manad sedan du skrev! Skriiiv! Varlden vantar!

2008-05-21 @ 00:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback