prinsessan på ärten

Inatt sover jag på fyra madrasser staplade på varandra.
Nu har jag en liten aning om hur prinsessan kände sig...hoppas dock att ingen lagt en ärta nånstans för jag är trött och vill sova godast.

Är hemma i Björkvik nu.
Körde hem från Kalmar tidigare idag, den resan kändes sådär. Högra hjullagret på bilen mår inte jättebra och lät ganska mycket.
Satt och var nervös att däcket skulle lossna och rulla förbi..ni vet sådär som man sett på film ibland.
Det blev inte bättre av att vägen tillfälligt leddes om på två ställen så det blev längre...trodde lixom att ödet skulle narras och låta bilen gå sönder nånstans på de extra milen...
Men men det gick ju vägen (haha...ehum) fick  dessutom se Pataholm, ett jättesött litet samhälle, kändes jättesmåländskt och jätteidylliskt.
Tänk vad man upptäcker bara man tar en annan väg. Tror det gäller fler saker än bara bokstavligen vägar, ska utforska det närmre nån dag.
Men i Norrköping är de som alltid tattare, hatar att köra bil där.
Idag hade de stängt av den vanliga vägen och skyltat en annan väg. De hade bara missat en liten detalj. Att sätta ut vilket håll man skulle i rondellerna...det blev ett roligt eftermiddagsnöje att gissa sig fram.

När jag kom hem fick jag ett rejält välkomnande, massa blöta hundpussar och ett hus doftande det av bullbak.
Hann med en skogspromenad med Gizza också, så härligt!

Nu är det dags att sova, imorrn blire morgonpromenix med hundarna, frukost och sen en lång ridtur. Det ser jag fram emot. Och annars ser jag fram emot London på söndag. Hoppas på ett positivt telefonsamtal oxå.

Kvällen låt får bli "Are you a dreamer" med Denison Witmer. Både för att den e så himla bra och för att jag ska dyka in i drömmarnas värld nu.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack så mycket för tipset! :]
Va låten med The Fray eller Lifehouse?

Postat av: Jenny

Okej :) Men då ska jag definitivt tanka hem låtar med det bandet. Jag tror jag kan lita på ditt omdöme med tanke på att du tycker om Winnerbäck, Lifehouse & The Fray! De låtar du har tagit som favoriter i Lifehouse är mina också by the way.
Ha en fin kväll hörru! :]

2007-10-04 @ 23:11:26
URL: http://nylon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback