Winnerbäck

Trodde till min stora sorg att denna höst skulle passera utan att jag skulle ha en chans att se Winnerbäck...
Men vips, hipp som happ och lite hux flux blev det visst en roadtrip till gbg o sen till Varberg med han den där pop/galneprofessornfrillan.
Jäklar va bra konsert, det gick rysningar längs hela ryggraden och jag gissar att mina ögon lyste som ett barns på julafton....
Lasse inledde med förstaspåret på nya skivan Farväl Jupiter och fortsatte sen med Jag har väntat på ett regn, en låt som blev helt fenomenal live!
Och när han spelade Tidvis blev jag tårögd.

Men förutom sina nya körde han en hel del gamlingar. Elden var grym, Lasse själv på scenen, med eld brinnande på storbildsskärmarna bakom sig, utan gitarr och enbart kompad av ett piano....kan inte bli så mycket bättre än så...
Förband var Abalone Dots, bra, men inge vidare på mellansnack.
Men det var däremot Lasse, som alltid.
Han berättade att han sprungit på en räv bakom scenen som läxat upp honom för att han hade tänkt strunta i att spela Kom änglar. "Du tror att du e så jäkla cool med ditt nya fräna band. Men vem har varit med dig ända sen du började spela på fritidsgårdarna?" hade räven sagt. Med resultatet att den blev konsertens sista låt :)

Har även hunnit me och se Bao (benny anderssons orkester...för den som inte visste) och lite av Starlight Express, som förövrigt va en rätt bister historia haha.
Nu e jag nöjd. Nu kan jag åka upp till Åre och bli isolerad från kultursverige. Nu klarar jag mig till nästa Winnerbäckturné.

Dagens låt blir alla Winnerbäcks...enkelt va?

Nu ska jag ut och rida. Sen leta reda på kläder till FIV- Fyllan i Villan.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback