Bonde i vår by

Satt och tittade på Bonde söker fru igår...
Förstår inte vilka människor som ger sig in i det där frivilligt?
Sån himla konstig sitation...flera människor "jagar" en och samma person.
Visst...så kan det väl vara i verkliga livet också, men då skulle man inte acceptera att personen man dejtar höll på och hånglade runt med flera andra samtidigt.
Eller iallafall inte jag.
Och att, förutom den konstiga situationen, ha en kamera upptryckt i nyllet konstant, kan man verkligen vara sig själv då? Tror inte det...
Har man träffat någon man gillar så är man nervös ändå...utan kamera som fångar varje rörelse, varje blinkning, varje ord.

Men visst, ska inte sticka under stolen med att jag tycker att det är roligt att titta på programmet...pinsam underhållning.

Kylan här i skogen håller i sig, men snö är en bristvara, lite mer skulle det allt kunna komma.
Har köpt en massa varma kläder idag, dyrt blev det för fattiga kyrkråttan, men med tanke på att jag i princip kommer bo i dem i Åre så kändes det som att det behövdes...
Förkyld har jag oxå blivit, dumt.
Däremot har jag äntligen börjat kunna slappna av och acceptera att det inte är fullspäckat schema på dagarna...det är till och med lite skönt. Passar på att njuta faktiskt, inte alla som är bortskämda med hästar och hundar i vardagen.

Dagens låt blir en som poppade upp i huvudet när jag var ute och red igår.
 Något så ovanligt som en
Winnerbäck...  ...stämmer inte alls med årstiden hihi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback