De Nye Gitarkamratene...

...är ett mycket  bra band som jag alldeles nyligen upptäckt. 
Deras album Hallelujah rekommenderas verkligen - en livespelning med covers. Vet inte om de bara kör covers eller om de har "egen" musik också. Men det är värt att ta reda på.

Va på Gessle i Borgholm ikväll....nu kommer jag låta som en pensionär, men det var en trivsam tillställning. Varken mer eller mindre. Konsertern var kanske i lugnaste laget, både publikmässigt och låtmässigt, mest ballader. Först vid låtarna spegelboll och jag går och fiskar blev det drag. Gillade dock versionen av vilket håll du än går och när det  var dags för låten jag tycker om när du tar på mig blev jag både lite sentimental och nostalgisk. Men kort sammanfattat, det var en micket bra kväll :)

Har insett att jag skriver mycket om musik...men utan musik vore ju livet så tråkigt! Kanske borde sluta skriva trams om mig själv o bara skriva om musik....

Ne nu borde jag nog vika tvätt...troooligt! går o sover istället, imorrn e jag ledig...en hel dag utan några som helst planer...kan sluta hur som helst.

püss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback