Snöbus

När jag vinklade min persienn imorse var det alldeles vitt utanför :)
Nu känns det som att snön är här för att stanna....härligt!

Karins tåg gick klockan 9 imorse...så när jag följt med henne till stationen fortsatte jag ut mot slottet,förbi kalmarsundsparken och ner mot småbåtshamnen.
Det var alldeles tyst i min vita vintervärld...och folktomt oxå, mötte kanske två-tre personer på hela promenaden.
Det var skönt att gå själv idag....längesen, haft sällskap nästan varenda gång sen jag kom tillbax till kalmar efter jul.

Under promenaden insåg jag att jag nog fightades om titeln fullast på kåren igår.
Pratade glatt med alla jag kände igen....och inte kände igen heller för den delen :P
Men jag tror nog att Karin och Emma var med i toppstriden oxå.
Förstår inte hur det hände riktigt...eller jo... En bag-in-box med lättdrucket vin som delades på tre fnittriga girls följdes senare upp av Gold Strike och Tequila på kåren. Och en slurk av Kissis fika oxå tror jag.
Måste tagga ner lite...lite småjobbigt när man inte riktigt kommer ihåg vilka man pratat med och om vad. Jaja förbannat kul hade vi...
Karin hitta en hustomte som hon dansade 5 i 2 med. Jag dansade med slipskillen som bodde i ett på tok för pedantiskt rum (inga sånna tankar nu....vi tittade in där på förferren, Emma o Karin passade på att möblera om i hans bokhylla..undrar om han märker ngt?) och Emma hittade sitt span sen två år tebax.

Sen drog vi en klassiker....efterfest och matlagning två trappor upp på Tullslätten 19. Slutade som det alltid brukar. Jag, Emma och Bajsmannen satt kvar sist i soffan och fulade oss. Emma och jag spelade in en massa videohälsningar på hennes mobil som vi THANK GOD inte skickade iväg...sen tog vi ett pusskort till Fredriks stora förtjusning....

Nu ska jag nog faktiskt titta på en av Chick-flicksen jag köpte häromdan. Sen ska jag försöka dra en träning.

SNÖÖÖÖ så himla glad, det snöar i massor! Snart dags för pulkapremiär iår....åsså så ska jag o Emma ut och busa lite någon natt framöver....hihi, ska ta bildbevis om det blir ngt.

Tjippa!

Kommentarer
Postat av: Kastrerad

Jag anser att mitt smeknamn "bajsmannen" är högst opassande och omänskligt!

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

2007-01-28 @ 13:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback