Snö, flygstrul och nyårslöften

Nyårsafton va den absolut bästa jag varit med om.....
Fredrik och Elisabeth va sååå himla fina. De passar så bra ihop.
Har man någonsin funderat och tvivlat på kärlek så gör man inte det när man ser dem tillsammans...
Efter bröllopet åkte vi upp till Repisvara för middag och fortsatt fest. Middagen kantades av jättebra och roliga tal.

Festen inleddes enligt tradition med brudvals och sen gick Fredrik upp på scenen och sjöng med hjälp av syster en sång till Elisabeth, han var jätteduktig, jag tror alla,utom vi som visste om det, blev förvånade.
Efter det gick jag, Mia och pappa upp och drog vårat intränade schlagermedley....tror att alla uppskattade det. Fredrik blev förvånad över att jag och pappa gick upp o showade...att Mia skulle sjunga visste han ju redan om.
Festen fortsatte in på småtimmarna och brudparet ville aldrig lämna festen, runt fem på morgonen kom deras taxi och sen drog resten av folket oxå oss hemåt, för att några timmar senare mötas upp för brunch på Björnfällan.
Måste säga att hela dagen och kvällen var oerhört lyckad, massa roligt folk :D

Det va så härligt o komma upp till Gällivare och få uppleva lite riktig snö och kyla. Det var -14 så det var helt perfekt. Hann inte åka några skidor men eftersom Fredriks hund Smilla bodde i vår stuga så var jag ute o busade med henne i snön :D hon är så himla sööööt.
Suget efter hund blev ju inte mindre efter helgen :P

På väg hem fick vi sitta på flygplatsen i över 4 timmar o vänta eftersom amatörerna som skulle av-isa planet hade glömt att det faktiskt e kallt i Gällivare o att planet faktiskt kanske blir lite mer isigt om det står still i två dagar. Istället för att komma hem till Björkvik vid åtta så kom vi hem halvett...men men, jag låg o sov på transportbandet en stund hihi.

Varje nyår så ska man ju försöka kläcka ur sig några nyårslöften....de vanligaste bland folk tror jag brukar vara, äta bättre, träna mer, sluta röka....sånt som de flesta bryter efter några dagar...jag brukar försöka avge löften som går att hålla.

Mitt löfte iår är:

*Vara snäll mot mig själv...dvs...
...träna ännu mera eftersom jag mår bra av det.
...sluta lägga ner energi och känslor på människor som inte har vett att uppskatta mig.
...försöka prova på en ny grej i veckan ( detta kan kanske bli lite klurigt, men behöver ju inte handla om så stora saker).
...njuta av den friheten som det faktiskt innebär att vara student.
...vara ännu mer spontan....

:) thats all folks..

Nu ska jag gå o läsa lite....längesen man hann med en skönlitterär bok, men idag lämnades uppsatsen in så nu e jag helt fri ett litet tag :D

Tjipp tjopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback