Saker att tänka på

Kom just hem från skolan. Efter lunch var den en från journalistförbundet och pratade med oss och diskuterade vår framtid.
Kändes härligt att höra att det e ungefär 1400 journalister inskrivna hos arbetsförmedlingen.

Jaja jag ska ialla fall sätta mig och skriva ansökningar i dagarna, även om jag krasst räknar med att få jobba på radion iallafall under sommaren.

Mycket av tiden kommer att kretsa runt tv-projektet nu.
Satt i drivhuset  tidigare idag. Det kommer vara vår "bas" tills vi slutar nu. 
Känner på mig att mycket av dygnet kommer att spenderas där.
På tisdag ska vi pynta till det lite och göra det lite cosy. Slänga in en kyl och frys och lite annat som kan känns kul o ha. Evlon föreslog mikro...inte för mat utan när popcornsuget sätter in :D

Jag tycker synd om de människor som tror att allt kretsar runt dem, jobbigt liv de måste leva som tror att allt man gör och säger handlar om dem.
De flesta har ju liiiiite viktigare saker att göra....sen kan man inte rå för att utbildning och socialt liv ibland krockar med deras. Men man kan inte låta bli att göra saker, tacka nej och undvika vissa situationer bara för att folk kan störa sig på det.
Konstigt det där...
Jaja det är väl deras problem om de stör sig på sånt.
Har man för mycket fritid och för lite saker att göra,kanske man inbillar sig saker. Men en idé är att man kanske ska se till sig själv i första hand,då får man nog många svar på varför det är som det är.

Själv har jag den närmsta tiden fullsketen..har en förmåga att ta på mig för mycket att göra.
Men jag gillar att vara engagerad o så...man får många nya känningar...ikväll ska jag på kockmöte, kvastkampenmöte och sen jobba pub. Kockmötet är det första seriösa jag gör med den gruppen...festen i söndags först juh, måste säga att det var ett nicigt initiativ av Kissis att bjuda in både mig och Elin dit, det var inget vi hade förväntat oss när vi sa att vi ville kocka.

Sen blire möte imorrn, för Kronan-inslaget vi ska göra till vetenskapslandet.
Sen måste jag hitta på ett inslag man kan göra lite snabbt till halvtid. Sen kommer Karin i helgen *wooohooo* mn vilket betyder att jag måste röjja rummet som förfallit de senaste dagarna.
Jaja...sen äre massa annat vanligt skolgrejs som ska göras oxå....men men det löser sig.
Finns ändå inget o göra när man bara sitter hemma,bara grubbla o det e dumt.

Nu ska jag äta ngt tror jag.

Tjippsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback