pasta, pasta al dente!

Det är otroligt vad fort det går att vänja sig vid lyxen med "mammalagad" mat...både god, varierad..och framförallt betyder det att man själv inte behöver tänka ut, planera och laga maten

Acklimatiseringen och omställningen tillbaka till verkligheten har inte gått så bra...ingen planering och fenomenet att gång på gång alldeles försent upptäcka en vrålhunger har lett till att jag förvandlats till en tvättäkta student...

Pasta, pasta, pasta... morgon, middag, kväll sen jag kom tillbaka till kalmar...(eller det va kanske en överdrift...e ju en gröt-tjej på mornarna faktiskt)
Nu har jag ju egentligen inte varit här så länge...kom hit i lördags och idag är det måndag, men jag tror bestämt att det måste ske en förändring eftersom det iaf känns som jag ätit pasta oändligt länge :P

Det har varit lagom soft sen jag kom tillbaka hit...lagom mycket att göra, i lördags blev det film halva natten..sleepy hollow på tv...hahah hade inte sett den tidigare, men den va ju inte läskig någonstans....o jag som e en riktig fegis vet vad jag pratar om, ändå hoppade jag till ett par gånger....underligt det där.

Igår satt jag och Anna med opponeringen ett par timmar o sen blev det lite Gilmore Girls...o idag har det varit skola halva dan.

Ska ut o gå me Ellen om en stund...regnar ute..men men, vad gör det? Är fortfarande på sådär vansinnigt gott humör som jag blev såfort jag kom hem till Björkvik. Sådär att jag svävar.
Det känns skönt eftersom jag va riktigt less på Kalmar innan jul. Känner mig otroligt harmonisk och det märks tydligen på mig. Anna frågade bara efter en kort stund tillsammans igår om jag "fått något" eftersom jag va så lugn...hahah hon e rolig!
Undrar vad det beror på? Kanske att jag hunnit träna mycket nu....eller vad vet jag?

Däremot så e det kallt igen.....har inte frusit sen jag kom tillbaka, trodde att jag lyckats lura kylan, men nångång bara för en stund sen smög den sig på mig.
Hahah jaja..det hör väll till mitt öde att jag ska frysa.
Man kanske kan ta det som ett slags tecken: När Rebecca INTE fryser så är det något som är fel.

Haha har gått o blivit lite festsugen nu.....Mimmi skämtade om att vi skulle dra en ferre ikväll, idag skulle jag inte banga :P

Mens sana in corpore sano

Tjippa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback