Förändringarnas tid...

Jag älskar snö! När jag tittade ut genom fönstret och och stora flingor föll imorse blev jag glad.....får alltid en speciell känsla i kroppen när det snöar.

Däremot gillar jag inte blåst och is på vägarna....min glädje över snön förbyttes snabbt till att jag förbannade den dumma motvinden. Annars gör ju isen det till ett äventyr att cykla just nu. Man vet aldrig om man lyckas ta sig fram utan att vurpa. Men men tur att man gillar spänning...

Vårt möte inför Kronan-inslaget blev inställt idag. Blir på tisdagmorgon istället...och ett på fredag med forskare och projektledare.
Det är MYCKET möten nu. 
I kalendern börjar  veckodagarna bli fyllda veckorna framöver....
Jag får inte tappa bort kalendern, då är jag ganska toast...
Därför blev jag lite nojjig när jag imorse upptäckte att den var borta... Tills jag kom på att jag lämnat den i baren på Studentpuben igår.
Gick in på Kåren och härjade lite med Häggis tills han öppnade åt mig...
Men ingen idé att stressa upp sig, har inställningen att allt löser sig till det bästa. Livet är för kort för att hålla på med sånna saker... Känns som at det blivit min nya filosofi haha
Fast just nu skulle det ha varit lite oturligt att tappa bort den....hade betytt massa extrajobb. Och den tiden lägger jag hellre på roliga saker.

Ikväll ska jag ut och spela Boule med gubbarna i Nybro till halvtid...kan bli kul, gubben jag pratade med i telefon när jag bokade in mötet lät som ett riktigt original.

Senaste dagarna har jag varit grymt sugen på förändring....har funderat på att klippa av mig håret som äntligen börjar bli långt.
Korthårig och blond har jag sagt.
Men det har jag fått mycket protester mot. Tydligen ska jag va en mörkhårig fröken.
En tatuering har oxå farit i tankarna, vet vad jag vill ha nu om jag skulle göra en.....skulle passa mycket bra tror jag.
Men men det första jag ska förändra är att jag ska träna ännu mer...och bli en ännu mer social tjej. OCH visa skinnet på näsan som jag faktiskt har.

Nu är det dags att lämna Drivhuset och dra sig hemåt. Tänkte försöka hinna en städning innan  jag beger mig till SR.

Börjar känna mig som en riktigt happy tjej igen.

püsselipüss :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback