förkyld lillasyster

Näe!
Nu får det vara nog!
Vill inte vara förkyld längre, har inte tid!
Man blir ju helt seg i huvudet så allt tar dubbelt så lång tid att förstå...borde kanske vila, men jag hinner ju inte!
Idag har jag iaf bokat in möten me Kronan-folket, om en vecka ska vi ner till museet och filma.

Sen ringde de från Sveriges Radio Kronoberg och undrade om jag kunde jobba resten av veckan.
GAAAH vad säger man? Vill ju jobba, vill ju "göra mig ett namn" även därborta. Men är man sjuk är man nog ingen tillgång. Sa att jag kan jobba tors-fre, så då får jag banne mig se till o va  frisk!

Näpp nu e det färdig-gnällt.
Har lite dåligt tålamod ibland tror jag...vill att allt ska ske bums ibland....vet inte om det e lite typiskt lillasyster-syndrom.  

Har teorier om att man som yngst i familjen har blivit på ett visst sätt...
* Nyfiken!  (passar bra till journalistyrket dock)...mina stackars syskon fick nog skavsår i öronen av alla mina frågor när vi va yngre "Vad?" "Vadå?" "Hurdå?"
* Kanske lite manipulativ
...som yngst har man iakttagit och granskat hur storasyskonen gjort och sedan förfinat deras metoder för att få som man vill utan att det märks.
* Kanske lite bortskämd...äldre syskonen har ju sopat banan rätt ren åt en.
* Överbeskyddad/Självständig -eftersom man har både föräldrar och äldre syskon som ser till en så blir man nog lite överbeskyddad...och man svarar nog med att bli självständig och en vilja att klara allt själv.

Jaja...vad vet jag, det var bara några snorigt spenderade och spekulerande minuter om hur man kan bli när man är lillasyster.

Det är låter inte som så jättebra egenskaper alla gånger....men jag är nog rätt trevlig person iallefall :D

Dagens shufflade artist är U2...mkt bra, gillar klassikerna "With or without you" "I Still Haven't Found What I'm Looking For"

Deras version av "unchained melody" är oxå helt underbar...har som vanligt dessa dagar varit ute på YouTube o letat reda på den. Finns tydligen ingen "officiell" musikvideo så denna får duga.
http://youtube.com/watch?v=B1j_vyQrWO4

Näpp, dags för lilla yster att laga mat o sen bege sig till Hanna.

püss



Kommentarer
Postat av: Kastrerad

Du kan va...eh...syster

2007-02-06 @ 21:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback