It takes a fool to remain sane...

...det stämmer faaan så bra! Alla tankar hit o dit förvirrar mig så jag snart blir knäpp...

---------------------------------------------
Men det är ju även en mycket bra låt som heter så :)
Såg The Ark i borgholms slottsruin igår. De e så grymma live....
Visst...Sahara hotnights och Bo kaspers var oxå där...men liiite mindre viktiga.

Första gången jag såg The Ark var år 2000 på en liten fjuttscen i den ännu mindre hålan Sävsjö.
Då va de inte stora inte....hade aldrig hört talas om dem men deras kläder och sköna stil på scenen etsade sig fast i minnet.
Den lilla publikskara som samlats då kan inte jämföras med publikstödet de fick igår. Kändes som att hälften av publiken hängt med gruppen de senare åren och senare hitsen, för när de låtarna jag gillar bäst kom var det många som var tysta.

Första riktiga rysningen fick jag vid introt till Let your body decide, då ett plötsligt infall av nostalgi föll då över mig och drog mig tillbaka till Eksjö 2001.
----> Jag och Hanna, som små 17-åringar längst fram vid scenen i ett totalt lyckorus samtidigt som regnet öste ner och gjorde oss genomblöta - det är en av de bästa konsertstunderna ännu.

Sedan var gårdagens riktiga höjdpunkter It takes a fool to remain sane och Echo Chamber  - som sagt...det var de gamla låtarna som rockade mest, även om allt var alldeles alldeles underbart :)

Nu är det slut på inplanerade konserter....vet att det blir Winnerbäck i höst, men inte spelplats...

Nu dags och jogga, får se vad mp3n bjuder på för träningsmusik idag....The killers med Bones och Read my mind gissar jag iaf på....

Kommentarer
Postat av: Gais

GURKA!!

2007-08-03 @ 09:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback