Konsten att intervjua en minister...

Jag gillar att läsa bloggar...och har väll 15-20 bloggar som jag läser kontinuerligt
Och då och då kikar jag in på nya...
Det är rätt intressant när man upptäcker att personer vars bloggar man läser skriver om varandra och lite lagom snyggt svarar på vad de uppfattar att den andre skrivit om dem.
Bloggen har i vissa fall blivit ett sätt att lite lagom dolt berätta för en människa och resten av världen vad man tycker om denne. Att de ååårkar dessa stååårkar....
Skriver man blogg får man räkna med att folk läser. Och jag läser...kommentera har jag däremot nästan slutat med eftersom mina kommenterer som är skämtsamt menade har uppfattats fel. Vill inte bli osams med människor, gillar inte sånt.
Det är kul att läsa bloggar, vissa skriver sarkatiskt, vissa fokuserar på ett speciellt ämne, vissa skriver poesi och vissa använder sig av bloggen som en slags dagbok.
Själv gör jag väl en blandning av allt.

Denna vecka jobbar jag på Sveriges Radio och sitter just nu och mumsar på ett påskägg som vi fick tidigare idag :D
Imorse intervjuade jag socialförsäkringsministern som kom med flyget en sväng.
Det är en utmaning att intervjua någon när dennes pressekreterare står bredvid och kontrollerar allt som sägs och dessutom efter bara några få minuter börjar slå otåligt med pennan mot handen. Och när det börjar komma "jobbiga" frågor avbryter och säger att det är dags att avrunda.
Har fattat det som att det är en grej som många i nya regeringen kör med. Herregud, är man inte kompetent att kunna svara på frågor utan en dadda så kan man ju fråga sig om en person ska ha den position den har.
Jaja jag fick ju mina svar jag ville ha iaf :) mkt nöjd :D

Nu ska jag hem o äta lite mat o sen blire träning.

Påsken firas i Kalmar, jobb, bus med Gäf och söndagsmys med Annika och Kim är inplanerat än sålänge.

püss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback