Run Mynta Run!

Vasen vinglar på bordets kant
åskan mullrar ovanför ditt tak
uppför är lättare, men neråt är det brant
kan inte landa där med ryggen rak

Hornen ryter, du förlorade striden
på nolltid har du tappat din glöd
det är inget nytt under solen vi har sett hela tiden
den enas bröd, den andres död

Med den här låten i öronen när jag springer så känns det som att jag kan fortsätta i en evighet. Det e något med den här låten som peppar mig något otroligt.
Idag var det minusgrader när jag gav mig ut,det bet lite i kinderna men det var skönt för kylan gjorde att det låg en hinna på vägen så man inte behövde söka sig till mittsträngen hela tiden för att undvika att sätta rovor.
Första kilometern är aldrig speciellt rolig, raksträcka som avslutas med en riktigt dryg backe, när man tagit sig uppför den är det alltid svårt att andas, men så fort man ger sig in i skogen går det lätt, det är roligt att springa på stigar...
En annan sak som är kul med att springa hemma är att man har sällskap av hundarna.....nåväl idag gav Lisa upp efter en knapp kilometer och Meja försvann när vi skulle in i skogen men Mynta hänger med hur långt man än ska, hon blir aldrig trött det lilla snöret. Hon försvinner bort ibland men sen kommer hon farandes som ett skållat troll o prejar en nästan av stigen hihi :)
Sista biten när jag börjar bli trött byter jag alltid från Winnerbäck...vill inte få dåliga associationer...för det mesta är det någon musik som gör mig lite förbannad så jag får ny ork. På senaste har Cuz I can och U and your hand fungerat alldeles utmärkt.

Hade glömt hur roligt det var att springa ute, har mest blivit löpband på Nautilus på senaste tiden. Ska ge mig ut i elljusspåret vid Stensö lite oftare när jag e tebax i Kalmar...

Nu bär det snart iväg till sthlm och imorrn flyger vi till Gällivare, möhippa direkt när vi kommer upp dit. Ska bli kul o få se lite snö...härnere e det ju ont om den varan.
Kommer antagligen frysa arslet av mig däruppe...så lättfrusen som jag e, men men...det kan lite snö va värt.
Kanske blir kallblodig o sånt däruppe höhö...så kanske jag pallar bättre när jag kommer ner igen :P

Har ändrat nyårsklädsel igen....nu blire en blå klänning, klassisk o jättefin...ska ha pärlörhängen o grejor till, blir jättefint.

Nu måste jag packa...massor av långkalsonger hihi

Återkommer med nyårslöften och sånt :D

tjipp tjopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback