Kallt ute och Reebee är åter glad :)

Idag har varit en lååång dag och än är den inte över *heja*

Gick upp tidigt för att hinna skriva ihop ett idédokument till tv-projektsmötet som började vid nio idag.
När det äntligen var slut var det bara o kasta sig på cykeln, plocka upp en bandspelare i farten på SR, hem o slänga i sig mat och sen direkt iväg till nautilus och göa en intervju.

Sen tillbax till SR för att lämna  bandspelaren för att direkt cykla till skolan för handledning.
Där satt vi i två timmar och fick massa nya saker vi ska ändra på såhär veckan när man bara vill njuta av julen.
Efter det stack jag hem o käkade och resten av kvällen har jag tillbringat på SR...och nu innan jag får sova e det dags att läsa de nya teorier vi ska hinna klämma in i uppsatsen....

MEN jag e inte bitter :D

För tv-projektsmötet resulterade i massa bra och intressanta ideér och förslag. Så nu känner jag mig jättetaggad att komma tillbaka efter jul och sätta igång med produktion.

Uppsatsen hade det ju iofs varit trevligt om Ylva inte haft massa nya grejor att invända emot...men men

Redigeringen gjorde jag o Sandy tillsammans ikväll, vilket resulterade i MASSA GARV....vi spelade in sketcher om nyårslöften och hade sjukt kul i studion. Det ljudspåret borde man nästan spara...eller kanske radera, beror på hur man ser det.

Min lilla deppighet från förra veckan har börjat försvinna,  nådde sin kulmen i lördags då studsigheten på kåren va som bortblåst. Därav det lilla inlägget 02.33 oxå haha.

Men nu känns allt bra, e glada lilla reebee som jag brukar vara, behövde bara få distans till vissa saker. Och sen skyller jag på årstiden oxå! Vil ju ha vitt på marken nu.

Påtal om lördan så fick sig mitt "Fia med Hut" en rejäl omgång. Hetsigt temprament o ett av glasen kraschade. Det dummaste man egentligen kan göra e väll o göra ett spel gjort av glas som ska nyttjas av fulla människor hehe.

Det har blivit kallt ute! Minusgrader äntligen, det bet i kinderna när jag va ute idag. Härligt! Nu ska det bara komma lite snö tycker jag. Påtal om kyla så fällde jag gårdagens blonda kommentar 100 gånger om. Det va riktigt kyligt igår kväll o jag o Berra hade varit o handlat en sväng så säger jag mitt lilla ljushuvud:

"Va kallt det e ute! Hade det regnat nu så hade det snöat!" tur att man e så smart att man iaf färgat över sin dumhet.

Har börjat med en ny grej i bloggen....tänkvärda latinska ordspråk som jag tycker passar dagen, humöret etc.

Nepp nu e det dags för mig att börja plugga.

Fortis et liber

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback