Jobb, hemlängtan och finast klänning

Varje vecka har jag kommit på saker som jag tänkt "det här skulle jag kanske skriva i bloggen om".
Men det har aldrig funnits tid, jobb, jobb, jobb och skola, skola, skola.

Dagarna går så sjukt fort,fattar inte vad som händer...om två veckor är det jul och sen är det bara en termin kvar. När jag tänker på det får jag lite smått panik, vet inte om jag är redo att lämna studentlivet, Kalmar och alla människor som hör till tillvaron härnere.

Just för tillfället kännar jag mig iofs rätt less på Kalmar, antagligen ngt som gått över imorrn när jag vaknar. Men det känns som att även om jag har massor av kompisar och umgänget alltid bara e ett samtal bort, så känner jag mig otroligt ensam ibland,behöver någon som jag vet tänker lite extra på mig...någon som alltid ler lite extra mycket när denne får ett sms av mig...
Har varit för mycket känslosvall hit och dit den senaste tiden...vet inte om det har med tiden på året att göra för om man läser min blogg för ett år sedan så var tankegången liknande.
Vill inte känna såhär, för det går ändå inte o göra något åt. Ska inte bli någon tredje gången gillt.

Jag tror minnsann jag har fått en släng av HEMLÄNGTAN! För så fort jag kommer hem brukar denna känsla försvinna, hemma finns så mycket annat o göra o tänka på.


Jaja, annars e allt iaf finfint....jag o Anna håller på för fullt med C-uppsatsen, det känns som att vi e inne på sluttampen nu, har gått väldigt smärtfritt och på tisdag ska vi på handledning, jag hoppas att vi e inne på rätt spår, annars blir det jobbigt haha.

Ikväll har jag hunnit med julmys me Ellen och Anna, sen gick jag o Emma till Norrgård för att lyssna på Tobbe när han sjöng med Kast-orkestern.
Två minuter efter att vi kom dit gick brandlarmet...tror att det va för att jag o Emma var på tok för heta haha. Kan inte berott på ngt annat....haha möjligtvis något tomtebloss, men folket där va ena riktiga skumma lirare.

Imorrn bär det av till öland me girlsen..ska bli kul o komma iväg även om det bara en någon mil bort. Ska spana efter ett par skor till nyår. Har nästan bestämt mig för vilken klänning jag ska ha...tror det blir denna:

38218-11


Det e Josefines kreation..grymt duktig som sytt en sån själv!
Ska bli riktigt kul på nyår, inte varje dag ens bror gifter sig :) ska upp dit några dagar i förväg på möhippa, ska bli skoj, för i Gällivare borde det ju iallafall finnas snö. Så då kanske jag får chans till sopsäcksåkning om det inte skulle dyka upp någon snö härnere.....just nu känns den väldigt långt borta med tio grader och kvittrande småfåglar.

Nehepp, nu blev det ett långt inlägg :)

Tjipp tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback