Bilstrul, heja CSN och shopping

Det e tamej faan helt UNDERBART att vara hemma!
Sååå skönt, jag mår så himla bra just nu, känns som att inget kan plocka ner mig från molnen jag svävar på.
Sen jag kom hem har jag ridit nästan vareviga dag,sprungit i skogen, varit ute med hundarna osv....mkt utomhusaktiviteter med andra ord. Har sovit som en liten minigris på nätterna :)

Innan jag åkte från kalmar träffade jag julens räddande ängel oxå.
Torsdag 21 december var FUT 501 packad o klar, jag hade svängt förbi o plockat upp Berra och Hulda och det enda vi skulle göra innan det bar av hemåt var att tanka min lilla skrutt.

I en fulltankad bil vred jag om nyckeln och det enda den gjorde var att hosta lite grann. ÅNEJ batteriet! Värsta dan för något sånthär att hända! Och inte en bil inom synhåll som var på väg in på parkeringen. Jag sprang in på macken för att se om det iallafall gick att köpa startkablar, därinne stod en man som fixade med mackdörrens lås.
Jag blinkade lite extra och gjorde ögonen ännu större än vanligt, sen berättade jag att vi skulle hem över jul och att det vore himla synd om det inte gick....han var inte särskilt svårövertalad :) på ett litet kick startade bilen och vi vinkade adjö till vår hjälte för dagen.

Julen har varit som sig bör, med julaftonsritt o grejor...o sen blev jag bortskämd med massa bra julklappar som alltid :)
Juldan var väll rätt okej, kul att träffa alla man inte sett på länge Ann, Sandy, Bella o Hulda framförallt. Visst jag o Hulda bor ju i Kalmar båda två men vi hinner ju aldrig träffas ändå....sen sprang jag på Maria oxå, vi va ju nästan oskiljaktiga på slutet av högstadiet o nu hade jag inte sett henne på 4 år, det va kul!

Något annat som är kul är CSN.
De är så bra tycker jag. Den här månaden hade jag räkningar på 5100, av CSN får vi 5300....så de tänkte att jag ska leva på gröt resten av månaden...
Därför åkte jag och brände pengar till CSNs ära idag :)
Ett par Fornarina-byxor, ett par Miss Sixty-byxor, ett träningslinne och en grön Tiger-mösskeps blev det...mkt nöjd :D

Nepp nu ska jag kolla på sista delen av Snapphanar..me like svensk historia.

Har lagt latinet lite på is....ska bättre mig.

Tjipp tjipp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback