Då plötsligt flyger djävulen i mig

Jag är för det mesta en väldigt lugn och snäll person....
(eller det beror på hur man definerar lugn...men jag blir inte arg så lätt)

Men ibland flyger djävulen i mig.....

Så fort jag sätter mig i bilen blir jag som förvandlad. Tålamod finns det inget ord som heter.
Det finns ett disneyavsnitt med hur Långben blir som förbytt när han sätter sig i bilen...precis så blir jag! Jag gormar och svär och skakar näven åt andra bilister.
De allra flesta som någongång åkt bil med mig vet vad jag menar ...typ Dr Jekyll och Mr Hyde.

Jag blir
otroligt arg när:
*andra bilar inte blinkar ut ur en rondell
*när bilar blinkar fast de INTE ska svänga, så att man håller på at bli påkörd
*jag har en "gubbe med keps" som kör 20 km/h för långsamt framför mig
....och i Kalmar e de värre än någonannanstans...speciellt yra är bilisterna på Maxis parkering.

Att handla på maxi e en grej som oftast gör mig skogstokig
Alltid, alltid, alltid så är det pensionärer ÖVERALLT
Och alla ska gå minst två och två..och alla ska ha kundvagn!
Sen parkerar de gärna sina kundvagnar mitt i alla gångar när de träffat någon de känner....de slår sig helt enkelt ner och har ett kafferep där helt omedvetna att de ockuperar vägen för alla andra.
Och när de inte står i vägen med sina vagnar så är det nätt o jämnt att man hinner undan från att bli fälld av en vagn som helt plötsligt svängs runt eller en kommer farandes.
Att handla på maxi är som att vara med i hinderbanan i gladiatorerna..minst!

Ni kan ju alla förstå hur glad Rebecca är efter att ha kört bil på väg hem från en shoppingtur på maxi....

Men ibland flyger inte djävulen i mig helt..utan gäckar mig bara lite smått....
Sånna där gånger som man verkligen inte får skratta... då e han självklart där o petar mig i mungipan för att jag ska börja fnissa....

Vicken ONDSKA! haha.

Idag fick jag en för tidig julklapp av Berra sötnosen :) en gitarr, så nu ska jag bli grym på att spela o tjäna en massa kosing...det e min framtidsplan just nu.
Ska strax gå o börja öva...ska bara äta lite pepparkaksdeg först.

Tjipp tjipp

Kommentarer
Postat av: Snesteg

Ska du lära dig att spela gitarr...my god of sweet heaven..hehe

2005-12-12 @ 20:35:09
Postat av: Reebee

Jupp..jag hade ju tänkt va näcken på jobbarsittnigen nästa år ju...hehe

2005-12-13 @ 11:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback