Mitt 2011

Januari- Bara några timmar in på det nya året, direkt från nyårsfirandet i malmö tog jag min väska och drog till Marocko. En bättre start på året än så gick knappast att få, surf, sol och softande sammanfattar bra.


Februari- ska jag glömma bort nån månad på hela året så är det denna. Februari bar inte med sig många bra saker och när jag inte sov och jobbade så försökte jag pyssla och shoppa ihjäl tiden. Vilket resulterade i en spontanköpt bil, en ny säng och en kunskap i hur man målar shabby chic. Jag blev även räddad av polisen då ett berusat hockeyfans inte lämnade mig ifred på jobbet :P

Mars- var vännernas månad, då hade jag besök av Sandra, Linda och Emma. Sen kom Hanna och Ann. Och jag drog till Göteborg och hälsade på Karin och älgarna i Slottsskogen.  Mars var även månaden då jag drog på mig joggingskorna i tv för att ladda inför vårruset tillsammans med tittarna.




April-
innehöll två resor till wienerbrönas och pölsens land. Helsingör med Anna och Köpenhamn med Mia och Joakim. Mange takk! Vårkänslorna spirade och löpningen tog fart på riktigt vilket resulterade i milen för första gången på flera år.



Maj-
I maj deltog stora delar av redaktionen i Vårruset, sikken succe. Alla fick medalj och var nöjda med sig själva. Jag och Anna hoppade av lycka i Stockholm och under en utflykt till Båstad lyckades jag få säsongens första solbränna. Det innebar även ett känslomässigt virrvarr då jag fattade ett beslut som jag inte ångrat.




Juni-
Innebar premiärbesök på Visingsö, myggen vaknade till liv och midsommar dansades in i ett sommarhus utanför Halmstad.  



Juli-
Var händelsernas månad. Vi tog guld i Lag-sm i distans, Alexander träffade mina föräldrar för första gången och fick betyget MVG, jag åkte till Gotland och rapporterade från Almedalsveckan, Anna blev stoked när vi drog till Portugal och surfade och jag blev moster till en liten Malva.




Augusti-
Jag och Alexander drog på roadtrip i Sverige och Norge, jag fyllde 28 och Hanna och jag gjorde Italien med buss och tåg.




September -
var då jag köpte en cykel och blev stoked på ännu en utomhusaktivitet. Många vurpor, blåmärken och leriga kläder hann det bli innan månaden var slut.

Oktober - var utmaningarnas månad. Eller ja, månaden då jag fick ett tokryck och bokade in både Cykelvasan och Göteborgsvarvet till iår. En slags träningpepp pch morot för mig själv.

November- rockades det loss tillsammans med resten av Sveriges TV4-anställda. Farsgubbens 60-årsdag firades i förtid och jag blev förbannad när jobbet inte ville ge mig tjänstledigt för att plugga i vår.

December-
var månaden då jag inte missade ett enda avsnitt av SVTs julkalender och då det stormade så ofta att jag varje morgon var förvånad att taket fortfarande satt kvar på huset. Det var också då jag överraskade Alexander med en resa som 26-årspresent. Vi hamnade i Kaunas där vi spaade, åt bra och dålig mat och letade efter ett museum längs en motorväg.



2012 alltså. Det klingar bra, magkänslan säger att det kommer bli kanon :)





Kommentarer
Postat av: ma

Ett sånt innehållsikt år som bara blir bättre allt eftersom!

2012-01-13 @ 07:47:32
Postat av: Anna H

Roligt med summering :)

2012-01-15 @ 17:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback