Huset rasade...

Imorse vaknade jag av att huset höll på att rasa. Trodde jag. I själva verket håller de på att riva en skola längre bort på gatan men med tanke på hur mitt hus ser ut och hur mycket det skakade i väggarna så var det inte så konstigt att det var den första tanken som slog mig.

Tur att det inte var så, jag trivs ju trots allt i min lägenhet och det hade dessutom blivit knepigt att försöka klä på sig nått vettigt om garderoben rasat ihop.

Häromdan var förresten min hyresvärd (eller inte min hyresvärd utan folk han hyrt in, min hyresvärd är lat som fan och har dessutom tummen mitt i handen) och bytte taklucka på taket. Äntligen har han efter ett år insett att det är där det läcker in och det som gör att det droppar in vatten i min lägenhet när det regnar. Jag undrar vad detta kommer innebära? En hyreshöjning på 100 procent? Det är ju trots allt ganska mycket begärt att ha en lägenhet där det inte regnar in.

Tummen mitt i handen förresten? Var kommer det uttrycket ifrån?

Kommentarer
Postat av: Anna

du är så söt gumman! jag kan se dig framför mig, helt glad fast taket ramlat in och du inte hittar dina kläder :)

2011-11-09 @ 12:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback