Bästa pappan.



Idag vill jag hylla den här spjuvern. 60 år fyller han idag.

Men han beter sig som om han inte vore en dag äldre än 25.
Eller ja, det är vad han själv säger "jag känner mig inte en dag över 25".

Och med tanke på hur mycket barnasinne (läs barnslig) han har kvar, kan jag inte annat än hålla med. Enligt mamma brukar han börja ladda flera dagar innan jag kommer hem med allt bus och ret han har i sig. Jag är tacksam att retas med gissar jag :)

Det är bara en av sakerna jag tycker är bra med honom. Och jag hoppas att jag fortfarande är lika lekfull den dagen jag själv väl fyller 60. Andra saker jag uppskattar med min pappa är att han är en obotlig optimist. Inget är omöjligt eller för jobbigt eller svårt. Allt går.

Livsglädje är ett ord som bra sammanfattar honom och jag har alltid sagt att pappa är en av mina idoler. Just på grund av det. Men jag har aldrig sagt det till honom själv, då skulle han bli alldeles för mallig.

Men kanske händer det att han läser min blogg idag (med lite pushning från mamma) och då vet han. Och det gör inget, på sin 60 årsdag får man vara lite extra mallig. Speciellt om man är världens bästa :)

Kommentarer
Postat av: ma

Åh, så fint foto! Klart jag ska ge honom länken. Han har all rätt att vara stolt och mallig.

Håller helt klart med om han är en toppenpappa!!

2011-12-15 @ 17:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback