Jehovas hänger på hälsotrenden

Med musik i öronen är jag i min egna lilla värld då jag plötsligt möter två leende tanter i elljusspåret. Och det är ju inte alls konstigt, vem blir inte glad av att vara ute i solen?
 Jag ler tillbaka naturligtvis, leenden smittar av sig... DÅ ser de sin chans och sträcker fram en liten folder till mig och säger nånting.

Fortfarande med musik i öronen tittar jag förvånat på dem samtidigt som jag tar emot den lilla papperslappen då vi passerar varandra.

Genom musiken hör jag den ena tanten säga:
-Den kan du ta hem och läsa nångång...

När jag nån sekund senare tittar ner på det jag har i handen och inser direkt. Jehovas vittnen.
Har de börjat rekrytera medlemmar ute i elljusspåret nu mera?

Är det den nya taktiken när människor inte längre öppnar dörren? 
I eljjusspåret blir man så häpen att man tar emot det som sträcks fram emot en, är det en del av deras strategi? Eller har de bara som alla andra hängt med i hälsotrenden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback