Nostalgi

Nostalgi

När jag och Hanna var 16-17 år drog vi iväg på semester i Sverige i slutet av sommaren. Första stället vi skulle till var Eksjö och kolla på Håkan Hellström, The Ark och Magnus Uggla.
När man är ung, fattig och behöver sovplats så e det klart att man utnyttjar kontakter.
Mitt "ex" från förgående sommar, en hockeyplayer och ett riktigt ärkenöt men som ändå var svår att släppa, bodde i Vetlanda
Så därav kom det att vi tillbringade en knäpp och galen helg där, då Reebs lyckades få i sig för mycket att dricka vilket resulterade i att suputkärringen Hanna hade fullt sjå att värja sig från två överkåta varelser samtidigt som hon då och då tittade in på toa där Reebs bad sina allra finaste böner till porslinsguden.
Efter de smått overkliga dagarna hade jag inga problem att släppa nötet och på tåget vidare mot Göteborg reflekterade vi över helgen,och skrev en liten visa till puckot samtidigt som vi halvt skrattade ihjäl oss.

Så vi måste dra...
(melodi: en GES-låt)

Så vi måste dra, vi måste sticka
Har aldrig garvat så, vi får snart hicka
Och sen vi hört hur många du förfört
så lyssna på vår låt, du e så jävla kåt

Grannen e en liten 86:a
som har svårt att hitta till sin väska
Det e klart du ställer upp
Beter dig som en tupp, tar vara på varenda chans du får...

Så vi måste dra, vi måste sticka
Klarar inte av när du börjar dricka
Men du tror du kan, du tror du är en man
Men ack så fel du har, du e ingen karl

Du tror att du är en riktig playboy
när du går runt och bara spänner dig
Men om sanningen ska fram
du borde minska lite grann
Både runt din mage och ditt sätt

Så vi måste dra...

Gullig och smickrande text det där och väldigt passande. Vi ringde upp och spelade in den på hans telefonsvarare sen haha...

Anledningen till att denna gamla nostalgi-dänga dammades av var att jag och Hanna igår kom fram till att vissa personers inflytande får mig att göra korkade och helt onödiga saker. Som i Vetlanda då jag fick i mig alldeles för mycket...
Det finns en person som påverkat mig på liknade sätt...och det roliga är att både jag och Hanna kom överens om att denna lilla visa stämmer alldeles utmärkt in även på honom.

Dagens shufflade låt: Tell Him -Vonda Shepard...denna låt mest känd som "låten som spelades i Ally Mcbeals huvud" får mig på ruskigt bra humör....

Kvällen har och resten av helgen kommer att spenderas lugnt...fortfarande sliten sen onsdagens helt totalt jättepuckade rödvinsfylla.

püss

Kommentarer
Postat av: Kastrerad

Hoho! Den här gången var jag först!

Och låt mig kommentera det här med hockeyspelare, som jag förstått det är det ett allmänt känt faktum att sådana är idioter. Men som vi alla vet, Bad-boyen, han som alla vill ha och han som alla vill va, han har makten ;)

2007-03-03 @ 00:05:23
Postat av: Reebs

Kanske när man inte har vett...men jag kom ju på bättre tankar, läste du inte noga lr? :P

2007-03-03 @ 00:07:03
Postat av: Kastrerad

Hoho! Man kommer aldrig på bättre tankar! Man har bara plötsliga insikter om verkligheten....sedan försvinner de lika snabbt ;).

2007-03-03 @ 00:08:24
Postat av: Reebs

äh...tala för dig själv hörru! hehe gais blir helt utklassad här...

2007-03-03 @ 00:19:10
Postat av: Gais

Äh!!

2007-03-03 @ 15:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback