Vilse i Växjö

Det är inte alltid lätt....en ny stad gör det ibland snurrigt i huvudet. Det tar ett tag innan man förstår hur olika platser hänger ihop.
Har nästan aldrig varit i Växjö och imorse var det andra gången jag körde bil hit....
Första gången var en spontantur en kväll förra hösten och då snurrade jag runt ett bra tag innan jag hittade dit jag skulle.
Så trodde jag det skulle bli imorse oxå....men det gick bra och jag hann i tid till jobbet....*kors i taket* med tanke på alla vägarbeten....

Sen var jag nere på konserthuset och intervjuade handelsministern idag,  på väg därifrån kom jag plötsligt på hur stadsdelarna hängde ihop,  pizzerian låg alldeles brevid. Så kan det vara när man ibland slår huvet på spiken. 
Men på kunskapen om resten av stan kan man fortfarande kalla mig för "nollkoll"

Dagens låt
hittade jag i ENPS här på jobbet när jag sökte på "lost"-ett ord som på fler än ett sätt beskriver min relation till den här stan.

The Rembrandts- Lost together

Somewhere we got lost together
And on this island, found each other
In a million years, if ever
I could never want another
Be careful what you think you're wishing for...'cause you know it might come true
And happily ever after is an ending, only written for a fool

Somewhere we got lost together
And on this island, found each other
In a million years, if ever
I could never want another


Kommentarer
Postat av: Gais

Växjö äger fett, du vet!

2007-08-21 @ 16:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback