Blixtar och dunder

Blixtarna fyllde luften utanför mitt fönster imorse o dundret oxå för den delen, fick reda på att det slagit ner i nämndehuset i Kalmar så jag hade allt rätt o va lite skraj.
Blixtarna fortsatte falla framför bilen när jag åkte till Hultsfred, lite läskigt....
Satt o zappade mellan radiokanalerna på bilstereon...ja, nu erkände jag att jag inte e helt lojal mot mitt jobb :p
men försöker iallafall lyssna på halvnyheterna.
Annars så är det musiken som gäller....tycker det är så himla synd att reklamradion alltid lyckas med bravaden att spela sönder musik.
Tur att jag inte lyssnar på dem så ofta...men ta idag...jag satt i bilen i tre-fyra timmar och tre gånger gick The Fray´s låt How to save a life på.
Det är inte en dålig låt, tyckte jättemycket om den när jag upptäckte dem för drygt ett och ett halvt år sen MEN när musik spelas för ofta är den inte bra till slut....

Sen fick jag höra ett frieri i radio oxå...det hela avslutades med en hel parad av sliskiga kärlekslåtar. Nu ska jag inte dissa alla kärleklåtar, det finns bra oxå...ska lista dem någondag.
Jag har tänkt på det här med kärlek...eller både på kärlek och sex, varför ska folk tjata så förbannat om detta?
Det händer rätt ofta att jag får frågan "hur ser det ut på kärleksfronten då?" eller "hur går det med killarna?" och om jag nångång skulle dra hem någon annan än "påtänkt pojkvän" så skulle jag få höra det...eftersom jag inte är "sån".
Varför fokuseras det så mycket på det? Måste man alltid ha "något" på gång? Jag e så himla trött på det.
Kan människor inse att man ibland faktiskt kan vara nöjd med att vara helt själv? 
Kan folk förstå att man ibland faktiskt kan tycka att det är skönt att vara ensam?
Visst det är jäkligt mysigt att vara kär, mysigt med närhet och att sova med någon.
MEN. kärlek kommer när den kommer.
När man minst anar det och är inget man ska leta efter. Och sex?...ja det kommer när och OM man vill det...

Som vanligt finns musik som beskriver hur jag känner....idag blev det en bit av en Natasha Bedingfield-låt


I'm not waitin' around for a man to save me
Cos I'm happy where I am
Don't depend on a guy to validate me
I don't need to be anyone's baby
Is that so hard to understand?
No I don't need another half to make me whole

Make your move if you want doesn't mean I will I won't
I'm free to make my mind up you either got it or you don't

--------
Don't need to be on somebody's arm to look good
I like who I am
I'm not saying I don't wanna fall in love 'cos I would
I'm not gonna get hooked up just 'cos you say I should
Can't romance on demand
I'm gonna wait so I'm sorry if you misunderstood


Kommentarer
Postat av: Gais

Jaha. Nåt på gång här? Hä!

2007-08-09 @ 09:22:11
Postat av: reebs

ORKA

2007-08-09 @ 10:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback