Apan papan på dig själv...

Hösten är på väg...imorse när jag gick ut till bilen var det jättekallt.

Fick dra på full värme och kan säga att jag prisade min stolsvärme.
Men jag gillar hösten,mysiga, burriga tröjor. Långa halsdukar, söta stickade vantar och stora mössor som åker ner i ögonen.
Massor av fina färger utomhus...och det är så himla gött att gå ut och gå när kylan biter lite i kinderna. Frågan är vem som ska bli min promenixkompis denna höst?


Vet inte om jag var väldigt trött och flummig imorse men tyckte att några vägskyltar på väg till Karlskrona var oerhört roliga.

I Bergkvara finns det ett ställe som heter Gökaboda...undrar om de har hög frekvens i barnafödande? För en stund senare tyckte jag att det nästan bekräftades när jag såg en skylt där det stod "billiga barn"...alltså = de har så mycket sex i gökaboda att de inte kan ta hand om alla ungar och säljer dem därför utefter vägen.

Det var min fulla övertygelse tills jag såg andra sidan på skylten där det stod "kläder".


Förövrigt ska jag slänga min mobil åt *piiip*...den suger! I hälften av fallen säger den att den inte kan skicka iväg meddelandena som jag vill.

Vilket leder till att jag skickar massvis av sms för att få iväg ngt svar....och eftersom min mobil inte är världens mest pålitliga kan den egentligen lika gärna ljuga när den säger att den inte skickat iväg ett sms.
Det kan i sin tur leda till att vissa människor ibland blir spammade av Reebs. I´m sorry....

Dagens låt blir
Stockholms kyss...beskriver hösten vilken stad man än befinner sig i...
Du var sval när jag kom hit och du är svalare nu
Men jag har känt hur mina steg har fått en gata här att gå
I ditt regn fick jag den kraft jag skulle få

Dina sånger har jag sjungit, dina drömmar har jag drömt
Min sans har jag förnekat och min hemstad har jag glömt
Jag har låtit dig förstöra mig, jag har stampat i din takt
men nu möter jag alla ord som jag har sagt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback