Livets gång....

"Vi skall alla den vägen vandra"
Det är ju jättesant..men det är lika jobbigt varje gång det kommer nära inpå.....

Min mormor är jättedålig....
Mina föräldrar var och hälsade på henne i helgen som var.
Hon kan inte längre gå, stå eller sitta och knappt heller äta. De måste hjälpa henne att vända sig.....

Det hemska är att hon är helt klar i huvudet...hon vet åt vilket håll det går.
Hon sa till min mamma att  det var bra att de kom, eftersom hon vill säga adjö.

Egentligen vore det bättre om hon blivit senildement och trodde att hon var barn igen, så att hon slipper ligga hela dagarna och bara vänta.
Hoppas att morfar kommer och hämtar henne snart.....sorgligt, jobbigt men sant.


Idag har vårt rätt spontana IMJ-luciatåg lussat lite. Vi var på ett äldreboende, det var jätteuppskattat. Tanterna satt och grät och klappade i händerna. 
När jag tänker på mormor och tanterna som satt och blev så lyckliga över ett luciatåg så bävar jag inför att bli gammal....


Allt har sin tid....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback